Úvodní ustanovení
Obchodní podmínky jsou smluvními ustanoveními, která upravují a vymezují práva a povinnosti smluvních stran a to kupujícího (spotřebitele) dále jen „kupující“ a prodávajícího (dodavatele) dále jen „prodávající“.
Právní vztahy neupravené obchodními podmínkami provozovatele BEST-K Service s. r. o., se řídí zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, v platném znění, zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, v platném znění, zákonem č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, v platném znění, resp. zákonem č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník, v platném znění, v závislosti na tom, zda je kupujícím fyzická či právnická osoba.
Návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka kupujícím. Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího (doručení závazného souhlasu prodávajícího s návrhem kupní smlouvy kupujícímu) se stává kupní smlouva uzavřenou. Kupující odesláním své objednávky potvrzuje, že před uskutečněním své objednávky se s těmito obchodními podmínkami seznámil a s obchodními podmínkami platnými v době odeslání své objednávky bez výhrad souhlasí. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Všechny přijaté objednávky považuje prodávající za závazné.
Prodávající je povinen doručit kupujícímu objednané zboží podle dodacích podmínek, přičemž garantuje dodání správného zboží.
Prodávající neodpovídá za opožděné dodání zboží, nedodání zboží kupujícímu vinou doručovatelské společnosti nebo uvedením nesprávné adresy dodání zboží kupujícím.
Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je 1) Inspektorát SOI pro Jihočeský kraj, Dolní 46, 974 00 Banská Bystrica, 2) Regionální úřad veřejného zdravotnictví se sídlem v Banské Bystrici, Cesta k nemocnici 1, 975 56 Banská Bystrica.
Ceny
Všechny ceny uvedené na stránkách jsou včetně DPH a jsou konečné. Součástí dodávky je jako daňový doklad faktura, která zároveň slouží jako dodací list i jako záruční list. Všechny ceny spolu s akčními cenami platí do odvolání nebo vyprodání zásob. Pokud máte zboží objednané, platí cena, za kterou jste objednávali bez ohledu na změny – tj kupující platí cenu, která je uvedena v potvrzení objednávky.
Objednávka
Prodávající dodává zboží kupujícímu na základě platné elektronické objednávky a bližší specifikace. Podmínkou platnosti takové objednávky je vyplnění veškerých předepsaných údajů a náležitostí – pro Vás to znamená vyplnění všech políček v objednávkovém formuláři označených prodávajícím jako povinné.
V okamžiku uskutečnění nákupu od nás obdržíte e-mail potvrzující přijetí Vaší objednávky a bude obsahovat Vámi nakoupené zboží spolu s kupní cenou nákupu. Tato cena je konečná a zahrnuje náklady spojené s doručením objednaného zboží (poštovné, balné).
Prodávající se zavazuje vyřídit všechny platné objednávky. Prodávající je oprávněn žádat od kupujícího ověření objednávky, a to vhodným způsobem – e-mailem nebo telefonicky. K ověření objednávky dochází zpravidla při objednávce většího rozsahu.
Ochrana osobních údajů
Kupující odesláním objednávky dává souhlas se zpracováním osobních údajů dle zákona č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů (tyto údaje budou použity výhradně pro potřeby vyřízení objednávky v tomto internetovém obchodě a nebudou poskytnuty třetím osobám a subjektům).
Kupující (v případě pokud je fyzická osoba) oznámí prodávajícímu následující údaje: jméno, příjmení, adresu pro doručení včetně PSČ, číslo telefonu, e-mailovou adresu.
Kupující (v případě pokud je právnická osoba nebo podnikatel) oznámí prodávajícímu následující údaje: obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ nebo DIČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.
Osobní údaje mohou být pro účely plnění kupní smlouvy poskytnuty třetím stranám – poštovním společnostem (kurýrem).
Prodávající může zpracovávat osobní údaje pro marketingové účely (například pro odesílání newsletteru nebo e-mailů o novinkách, slevách, akcích apod.) I bez předchozího souhlasu kupujícího. Pro tento účel prodávající zpracovává nezbytné údaje, kterými jsou jméno, příjmení a e-mailová adresa kupujícího.
Svůj souhlas se zpracováním údajů pro marketingové účely může kupující kdykoliv odvolat například odesláním zprávy na e-mailovou adresu prodávajícího s žádostí o odhlášení z newsletteru. Osobní údaje využívány pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím osobám a subjektům.
Dodací podmínky
Po závazném potvrzení objednávky se snažíme vyexpedovat objednané zboží v co nejkratším čase. Průměrná doba doručení je 2 – 5 pracovních dnů. V případě, že objednané zboží nebude na skladě, ať už z důvodu dočasného vyprodání, resp. jiných příčin a očekávaná doba doručení zboží bude delší než 5 pracovních dnů, prodávající se zavazuje kupujícího o této skutečnosti informovat a dohodne se s ním na dalším postupu.
Objednané zboží doručujeme kurýrem přepravní společnosti a to v závislosti na způsobu platby kupní ceny kupujícím za objednané zboží následovně.
Cena dopravy je jednotná bez ohledu na hodnotu objednávky, počet objednaných kusů a způsob dopravy a činí v ČR 129 kč.
Zboží bude doručeno na adresu, kterou kupující uvedl v objednávce. O odeslání zboží a přibližném termínu jeho doručení je zákazník seznámen SMS-zprávou, telefonicky nebo e-mailem a na přání od nás obdržíte i podací číslo zásilky.
Při doručení zboží kurýrem přepravní společnosti je doba doručení zásilky nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne odeslání zboží ze skladu. Kurýr se s Vámi před doručením telefonicky zkontaktuje. V případě, že vás kurýr nezastihne na uvedené adrese, bude Vás kontaktovat na uvedeném telefonním čísle a vzájemně si dohodnete doručení zásilky.
V případě, že objednávka obsahuje více kusů, druhů zboží a ne všechny jsou na skladě, objednávku vyřizujeme po částech, přičemž okamžitě posíláme zboží, které skladem je a ostatní podle doplnění skladu, zasíláme později. O této skutečnosti Vás budeme informovat. V takovém případě neplatíte nic navíc. Doručení zbylého zboží je zdarma. Cenu za dopravu platíte pouze jedenkrát.
Za doručení zboží se považuje jeho převzetí. Kupující je povinen odebrat objednané zboží a zaplatit kupní cenu, která mu byla oznámena. Při odmítnutí převzetí objednaného zboží se kupující zavazuje dodavateli zaplatit pokutu ve výši 258 kč + DPH (náklady na dopravu) do 7 kalendářních dnů na jeho účet vedený v FIO banka CZ2020100000002201516870
Kupující je povinen dodané zboží prohlédnout a bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o zjištěných vadách. Prodávající neodpovídá za vady (poškození) způsobené doručovatelskou společností. Pokud je zásilka (balíček) poškozena, je třeba uplatnit reklamaci přímo u kurýra doručovatelské společnosti, který Vám zásilku doručil.
Platební podmínky
Kupující si může vybrat úhradu kupní ceny zboží z následujících způsobů:
Dobírka – peníze za zboží zaplatíte až při převzetí zboží kurýrovi přepravní společnosti.
Bankovní převod – za zboží zaplatíte předem na bankovní účet:
FIO banka, IBAN: CZ2020100000002201516870
Jako variabilní symbol použijete 10-místné číslo z čísla objednávky. Po obdržení platby bude zboží nacházející se na skladě vyexpedováno a zaslán na adresu dodání uvedenou v objednávkovém formuláři nejpozději následující pracovní den.
Platební karty – pokud si vyberete tento způsob platby budete po vytvoření objednávky přesměrováni na bezpečnostní platební bránu banky, kde zadáte potřebné údaje. Pokud je transakce autorizována, platba proběhne okamžitě. V takovém případě bude zboží nacházející se na skladě vyexpedováno a zaslán na adresu dodání uvedenou v objednávkovém formuláři nejpozději následující pracovní den.
Formu platby za zboží si vyberete během kompletování objednávky.
Informaci o odeslání a termínu obdržení zásilky Vám zašleme e-mailem v okamžiku jejího odeslání a na přání od nás obdržíte i podací číslo zásilky.
Kupní cena zboží je splatná ihned, pokud se jedná o dobírku, tak při převzetí zboží v odběrném místě, resp. kurýrovi přepravní společnosti.
Slevy, Akce
Slevy mohou být poskytovány při různých prodejních nebo podpůrných akcích, přičemž slevy na akční zboží platí pouze do vyprodání zásob. Pokud takový případ nastane ještě před skončením akce, prodávající si vyhrazuje právo na dřívější ukončení akce, o čemž bude kupujícího v případě objednání takového zboží informovat. Různé typy slev nelze kombinovat, pokud prodávající neurčí jinak.
Stornovanie objednávok
Svou objednávku může kupující stornovat kdykoliv před odesláním zboží nebo do 14 dnů po převzetí.
Stornování kupující oznámí prodávajícímu e-mailem prostřednictvím sekce kontakt v části „Napište nám“.
Prodávající má právo stornovat objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze na něm spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě stanovené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se s kupujícím nedohodne na náhradním plnění.
Prodávající má také právo stornovat objednávku v případě, že údaje uvedené v objednávce neodpovídají skutečnosti.
O stornování objednávky bude kupující informován telefonicky nebo e-mailem a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny nejpozději do 14 pracovních dnů stejným způsobem, jak byla uskutečněna platba.
Odstoupení od smlouvy
Zákazník – kupující má možnost odstoupení od smlouvy na základě zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.
Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel.
Zboží se považuje za převzatý kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo se zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, který byl dodán jako poslední.
Kupující může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze (například potraviny, u nichž je uvedena lhůta pro spotřebu jako „spotřebujte do“),
prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, který není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen (například potraviny, jejichž obal spotřebitel otevřel nebo narušil nebo kosmetické výrobky, jejichž obal byl spotřebitelem otevřen),
prodej zboží, který může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíchaný s jiným zbožím,
prodej zvukových záznamů, obrazových záznamů, zvukovoobrazových záznamů, knih nebo počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
prodej periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej knih nedodávaných v ochranném obale.www.mhsr.sk.
Kupující může uplatnit právo na odstoupení smlouvy odesláním vyplněného formuláře.
Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy iv poslední den 14 denní lhůty.
Po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy prodávající vrátí nejpozději do 14 dnů kupujícímu platbu, kterou od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, bez nákladů na dopravu. Kupující se může s prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.
Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět v původním obalu, nepoužité a nepoškozené. Tato lhůta se považuje za zachovanou, jestliže bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
Při odstoupení od smlouvy nese kupující náklady na vrácení zboží prodávajícímu.
Kupující má po doručení zboží možnost odzkoušet jeho funkčnost, nemůže však zboží používat, pokud odstupuje od smlouvy. Pro účely zjištění povahy, charakteristik a funkčnosti zboží by měl spotřebitel se zbožím manipulovat a zkontrolovat ho jen takovým způsobem, jaký by mu bylo umožněno v „kamenném“ obchodě. Od kupujícího se vyžaduje, aby během lhůty pro odstoupení od smlouvy se zbožím manipuloval a kontroloval ho s náležitou péčí.
Záruky a reklamácie
Společnost BEST-K Service, s.r.o. poskytuje záruční dobu 24 měsíců na veškerý ní prodávané zboží, pokud není uvedeno jinak, v souladu s platnými právními předpisy. Záruka na zboží je tedy stejná, jako kdybyste nakupovali v běžné prodejně.
Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. U zboží prodávaném za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
Záruční lhůta začíná běžet dnem převzetí výrobku kupujícím. Kupující bere na vědomí, že je povinen prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá kupní smlouvě, je kupující povinen neprodleně o tom uvědomit prodávajícího.
Pokud spotřebitel uplatní reklamaci během prvních 12 měsíců, prodávající může reklamaci vyřídit způsobem odůvodněno zamítnutí pouze na základě výsledku odborného posouzení. Náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré náklady související s odborným posouzením snáší během prvních 12 měsíců od koupě výrobku vždy prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení a jejich úhradu nelze od spotřebitele vyžadovat. Pokud je reklamace uplatněna po uplynutí 12 měsíců od koupě výrobku, prodávající ji může vybavit způsobem odůvodněné zamítnutí i bez odborného posouzení. V tomto případě je však osoba, která reklamaci vybavila (prodávající, jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba), povinna poskytnout spotřebiteli informaci o tom, kam může výrobek poslat na odborné posouzení. Odborné posouzení může vypracovat znalec, autorizovaná, oznámený nebo akreditovaná osoba nebo určená osoba.
Všechny reklamace se zavazujeme vybavit do 30 dnů od přijetí reklamace, resp. doručení reklamovaného zboží do sídla naší společnosti. Pokud k vyřízení reklamace bude nutné stanovisko dodavatele, o dalším postupu vyřízení reklamace bude kupující ihned informován.
Podmienky reklamácie, alebo čo musí obsahovať reklamácia.
Informovat prodávajícího, že chcete podat reklamaci a to:
telefonicky na t.č .: 0903 509 619
e-mailem na: info@bestk.sk
písemně na adresu: BEST-K Service, s.r.o., Nad pláží 29, 974 01 Banská Bystrica
odeslat reklamované zboží spolu s dokladem o zaplacení, tedy dokladem o koupi (doklad o zaplacení dobírky, faktura, … ..) a krátkým popisem vady zboží. Fotokopii dokladu akceptujeme pouze v případě, že obsahuje několik výrobků kromě
POZOR: Abychom Vás mohli průběžně informovat o průběhu reklamace, nezapomeňte uvést kontaktní údaje jako e-mail a telefonní číslo, na kterém Vás zastihneme.
V případě oprávněné reklamace (uznání reklamace) bude způsob jejího vyřízení následující:
pokud se jedná o neodstranitelnou vadu, která brání řádnému užívání zakoupeného výrobku, kupující má nárok na výměnu vadného zboží za bezvadné. Pokud to nebude možné, prodávající se dohodne s kupujícím na odebrání jiného zboží z jeho nabídky, nebo prodávající vrátí peníze za reklamované zboží převodem na účet kupujícího – kupující je povinen oznámit písemně, resp. e-mailem potřebné údaje o účtu, které jsou potřebné k uskutečnění převodu peněz.
pokud se jedná o neodstranitelnou vadu, která nebrání řádnému užívání výrobku, prodávající poskytne kupujícímu přiměřenou slevu z ceny
pokud se jedná o odstranitelnou vadu, kupující má nárok na její bezplatné odstranění, resp. výměnu zboží za bezvadné. Kupující bere na vědomí, že prodávající má právo rozhodnout se na způsobu vyřízení takové reklamace t.j. zda odstraní závadu, nebo vymění zboží.
V případě výměny zboží za nové dostane kupující doklad na kterém bude uveden vyměněné zboží. Případné další reklamace se uplatňují na základě původního dodacího listu a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží začíná běžet záruční doba ode dne převzetí nového zboží, avšak pouze na nové zboží.
Záruka se nevztahuje na závady způsobené nesprávným užíváním zboží. Rovněž se záruka nevztahuje a prodávající neodpovídá za případné poškození zboží během přepravy. Zásilku (balíček) s reklamovaným zbožím doporučujeme pojistit a zaslat doporučeně, neboť prodávající za případnou ztrátu zásilky neodpovídá. Pomůže Vám to získat informaci, kde se zásilka nachází, protože neumíme posoudit reklamaci něčeho, co neobdržíme.
Prodávající neakceptuje vrácení zboží formou dobírky! Pokud se rozhodnete pro vrácení zboží v uvedené lhůtě (určující je datum na zásilce potvrzený poštou), odeslán zboží musí být kompletní, nepoškozené a bez známek použití. V opačném případě nemůžeme akceptovat vrácení zboží. Peníze Vám budou zaslány převodem na Váš účet.
Alternativní řešení sporů
Kupující má právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu (e-mailem na info@bestk.sk) pokud není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 CFU ARS subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 CFU Seznam subjektů ARS je možné nalézt na stránkách Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk. Návrh může kupující podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 CFU
Kupující může podat stížnost prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternativní řešení sporů může využít jen kupující – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi kupujícím a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 470 kč. Subjekt ARS může od kupujícího požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výšky 130 kč s DPH.